L’Ajuntament obvia de nou Gràcia en la imatge corporativa i es disculpa

Política

Del document ‘Signatura corporativa municipal en elements de comunicació’, amb data de 21 de març de 2012, a ‘Manual Identitat Gràfica Municipal’, amb data de 22 de gener de 2013, només hi ha una petita diferència: quatre pàgines de més. De 90 a 94, i en el fet que d’un any per l’altre la pàgina on s’esmenta l’opció “excepcional” per als districtes és la 88 i no la 86. Dimecres al matí, a la comissió de Presidència, el regidor Jordi Martí, va disculpar-se i es va aprovar una nova proposició. La nova imatge corporativa, que ha estat modificada per segon cop ara en un projecte per la direcció de Comunicació de l’Ajuntament i que l’any passat va suscitar queixes internes per part de tècnics de ciutat i de districtes implicats (vegeu L’Independent núm. 442, 443 i 446), ha incorporat aquesta vegada unes mínimes modificacions respecte del primer document de 2012. Les quatre pàgines afegides tenen a veure amb l’aplicació de la imatge corporativa quan l’Ajuntament és patrocinador (p. 86) o quan aquesta imatge s’ha de definir en medalles i trofeus (p. 93), però la informació relativa als districtes, inclosa en el subapartat Signatura corporativa en marxandatge, no ha registrat cap canvi. En aquest apartat, tal com s’especificava en la versió primera de l’any passat, es dóna l’opció a triar entre una signatura “preferent” que només explicita “Ajuntament de Barcelona” o “Ajuntament de BCN” o una altra opció “excepcional” que permet posar l’adreça web amb l’extensió del districte corresponent; per exemple, bcn.cat/gracia. La comissió de Presidència de l’Ajuntament va aprovar dimecres una proposició socialista perquè en “dos mesos” es facin els canvis en la imatge corporativa perquè els districtes tinguin “la rellevància institucional que pertoca”.