Catorze escoles de Gràcia i tres instituts de l’àrea d’influència apugen ràtios per eixugar el dèficit

Societat

El Consorci d’Educació no només augmentarà la ràtio de P3 a Gràcia de 25 a 26 alumnes per classe, tal com la setmana passada ja va comunicar a les famílies afectades i organitzades en la plataforma Proeducació Pública i de Proximitat (vegeu núm. 756), sinó que també seguirà la mateixa estratègia -de 30 a 31 alumnes- en els principals instituts de l’àrea d’influència del districte, un cop també s’han registrat queixes, per exemple, per la forta demanda a l’institut Montserrat, a tocar de la plaça Molina. Així ho ha confirmat el consorci aquest dimecres en la roda de premsa de presentació de l’oferta final d’ensenyaments obligatoris.

La mesura, que descarta els bolets que en altres anys a P3 s’havien afegit al Turó del Cargol o al Reina Violant, és conseqüència de la quantitat de peticions que no han obtingut plaça en cap de les opcions i del dèficit que s’ha registrat sobretot en centres com Teixidores (77 peticions vs 50 places) o L’Univers (75 vs 49) però també en instituts com el Montserrat (153 vs 116). “La saturació de l’IES Montserrat i la quantitat d’alumnes que han quedat fora és molt greu”, deia la setmana passada un lector a través de les xarxes socials.

Davant d’aquest escenari, el consorci ha decidit que 38 escoles, 14 de les quals a Gràcia, i 36 instituts, cap dels quals al districte però tres en l’àrea d’influència d’Horta Guinardó i Sarrià-Sant Gervasi, incrementin la ràtio en un alumne. “No ens agrada aquesta mesura però l’adoptem quan és inevitable i tenint en compte que no són augments consolidats”, ha apuntat el president del consorci, Josep Gonzàlez-Cambray.

Les 14 escoles de Gràcia que passaran de 25 a 26 alumnes per classe a P3 són Teixidores de Gràcia, Josep Maria de Sagarra, Josep Maria Jujol, La Farigola, La Sedeta, Montseny, L’Univers, Pare Poveda, Patronat Domènech, Pau Casals, Reina Violant, Rius i Taulet, Sagrada Família i Turó del Cargol. Els tres instituts de l’àrea d’influència de Gràcia que augmentaran el nombre d’alumnes per classe de 30 a 31 són el Montserrat i el Menéndez Pelayo, a Sant Gervasi, i el Vall d’Hebron, al Guinardó.