El Park Güell conclou les obres a la sala Hipòstila i a la plaça de la Natura i ultima la nova mobilitat

Societat

El Park Güell, ja regulat des del juliol a tot el recinte amb el nou sistema d'accés que busca reduir turistes i afavorir en horaris els visitants locals, ha aprofitat la tranquil·litat inusual d'aquest estiu per culminar després de dos anys els treballs de gran reforma centrats en la sala Hipòstila i en els bancs de la plaça de la Natura, cosa que posa punt i final a les afectacions de dos dels espais més emblemàtics del recinte. Quan l'espai va reobrir el passat 20 de maig després del confinament, per exemple, encara eren visibles les bastides i les tanques en els dos llocs i l'escalinata del drac també estava tancada al públic.

La nova restauració s'ha fet a partir d'un estudi de l'equip de Patrimoni Arquitectònic per recuperar peces originals del trencadís que estaven en bon estat i d'una avaluació en profunditat de les esquerdes i fissures del revestiment del sostre de la sala Hipòstila i també d'un recull sobre la imatge original del viaducte. El cost de les obres ha estat d'1,3 milions.

En paral·lel, a l'entorn del recinte, on aquest estiu només ha obert tímidament algunes botigues de souvenirs, l'Ajuntament està enllestint el nou pla de mobilitat pactat amb els veïns i que representa una ampliació de la zona restringida al vehicle privat i sobretot als taxis, que ja no podran arribar fins a la porta del carrer Olot per la instal·lació d'una pilona retràctil activa entre 11 i 20 hores. El blindatge d'aquesta segona corona, Olot i Mercedes, i les dues pilones a Larrard i Marianao, arriba després que aquest curs passat s'hagi regulat l'accés amb agents cívics i tanques municipals.

Consultats els treballadors aquest dimecres, els únics detalls que queden per activar la nova regulació de mobilitat són la instal·lació del transformador, l'activació de la pilona a Larrard i Marianao i la ubicació dels taxis a Mercedes.

Antequera, nou carrer a l'entorn del parc amb plataforma única. El tram fi nal del carrer Antequera, que culmina a la part del darrere del Cottolengo i a les escales del carrer Santa Elionor, es reformarà en plataforma única. Ara hi ha aparcaments d'àrea verda i groga.