La rumba del comerç

La Unió de Botiguers de Travessera prepara la campanya de llançament de la nova app amb homenatge al Pescaílla inclòs

Societat

Yumitus (esquerra), amb David Rodríguez i Micky Forteza
Yumitus (esquerra), amb David Rodríguez i Micky Forteza | Cedida

El confinament els va obligar a abaixar les persianes però no els va minvar l'enginy. La resposta del comerç de Gràcia a la incertesa del futur és imaginació, constància i rumba. La Unió de Botiguers de Travessera Casc Antic ja té gairebé tot enllestit perquè la nova aplicació Gràcia Comerç es posi en marxa i es converteixi en un espai d'oportunitats per apropar les botigues de proximitat del districte a la gent.

Per a la campanya de llançament, els seus impulsors no s'han conformat amb un post a les xarxes; han preferit escriure una cançó i envoltar-se d'amics que porten la música i la rumba molt ben apresa. "Gràcia és rumba, és el Pescaílla, són els mercats, la gent... Tenim un llegat de comerç que no el té ningú", assegura David Rodríguez, infatigable botiguer de la Travessera i autor de la lletra. Del seu passat musical ha conservat molts amics, com ara el guardonat Micky Forteza, que s'ha apuntat al carro i ha reunit d'altres grans al seu estudi, com ara Yumitus del Pichón, que s'encarrega de posar la veu, o Elías González, nebot del Pescaílla. Precisament és el mític músic l'homenatjat en aquesta història; una nova demostració que hi ha gent que es resisteix a tirar la tovallola i combaten les dificultats que venen a ritme de rumba.