La superilla de Grassot, projectada ara fa cinc anys, haurà d'esperar almenys fins al 2030

L'Ajuntament retoca la pacificació a l'entorn del passeig de Sant Joan ara amb Pare Claret, Sicilia i Provença com a eixos

Societat

Els carrers Pare Claret i Sicília, de prioritat per a vianants, segons les projeccions de l'Ajuntament
Els carrers Pare Claret i Sicília, de prioritat per a vianants, segons les projeccions de l'Ajuntament | À.G.P.

L'Eixample superarà Gràcia l'any 2030 en la cursa iniciada ara fa 15 anys per la pacificació de la ciutat amb les primeres superilles. Aquell any 2005 el pla de mobilitat de Gràcia va preveure 28 superilles al districte, de les quals es van activar sobretot dues a l'entorn de plaça de la Vila i del carrer Verdi, i la resta van quedar maquillades a través de plataformes úniques o directament oblidades. Aquesta setmana l'Ajuntament ha previst en els propers deu anys un total de 21 eixos verds i 21 places aprofitant les cruïlles de l'Eixample, que inclou la trama del gracienc Camp d'en Grassot, i començarà a estendre-les en una primera fase fins al 2023 que no arriba a Gràcia. Ho farà l'any 2030. 

Grassot, de fet, no estava previst com a superilla en el mapa d'aquell pla de mobilitat de fa cinc mandats i no va ser fins al desembre de 2016 (vegeu núm. 603) que el nou govern de BComú va projectar tres noves superilles en els límits marcats pels carrers Bailèn, Travessera de Gràcia, Còrsega i Sardenya. Fins i tot es va fer una primera reunió participativa amb veïns i es van crear plataformes a favor i en contra. Però el discurs oficial, amb el trasllat de l'Abaceria a la carpa provisional del Passeig de Sant Joan va ser enterrar el debat fins que el mercat nou estigués fet i aquesta zona de Grassot quedés neta d'instal·lacions amb data de caducitat. 

El Districte avalava fins ara que s'activés l'illa quan marxés la carpa de l'Abaceria

El debat de la superilla de Grassot va morir el 2017 i els càlculs municipals apunten a una estrena de la nova Abaceria cap al 2023, però la projecció nova no ha tingut en compte aquest debat iniciat en el passat mandat i prefereix subratllar l'extensió a la zona central de la ciutat deixant per a l'horitzó 2030 la connexió de les superilles de l'Eixample Dret amb el Camp d'en Grassot. 

En el mapa difós aquesta setmana l'Ajuntament retoca la pacificació inicialment prevista el 2016 i ara marca com a eixos verds de prioritat per al vianant els carrers Pare Claret, Sicília i Provença, amb dues places octogonals a les cruïlles de Sicília/Pare Claret i Sicília/Provença. Per l'entrada sud de l'Eixample cap al nucli històric de Gràcia també hi haurà un eix verd al carrer Girona  que penetrarà cap a Milà i Fontanals. 

El carril bici de Via Augusta no continuarà, de moment

La plataforma Bici Via Augusta s'ha indignat aquesta setmana per la negativa del Districte de Sarrià a comprometre's amb la continuïtat del carril bici ja executat a la banda de Gràcia de l'eix viari. Al consell de barri de dimarts, el regidor de Sarrià, Albert Batlle, va derivaar l'obra "a mig o llarg termini"