Gràcia Llibertat esquiva la prohibició de la JEC amb un comunicat d'urgència

Els Mossos tornen a presentar-se a la concentració dels dilluns pels presos però no intervenen

Política

L'acte de dilluns passat pels presos i preses polítiques a la plaça de la Vila
L'acte de dilluns passat pels presos i preses polítiques a la plaça de la Vila | Consell Local per la República Catalana d'Horta-Guinardó

La plataforma d'entitats de suport als presos independentistes que en els últims tres anys es reuneix a plaça de la Vila cada dilluns -i que només ho va deixar de fer presencialment en dues ocasions en l'esclat de la pandèmia al març i puntualment en algun rebrot-, Gràcia Llibertat, pretén seguir esquivant les limitacions imposades per la Junta Electoral a través del comunicat d'urgència, que és la fórmula que va aconseguir evitar la prohibició final aquest dilluns de la concentració. "A banda del recurs contenciós que l'ANC ha interposat davant del TSJC, vam comunicar d'urgència una concentració per la llibertat d'expressió i no vam rebre cap resposta", ha explicat un dels portaveus de Gràcia Llibertat i coordinador de l'ANC Gràcia, Jordi Guilleumes.

Per segona setmana consecutiva, agents dels Mossos d'Esquadra es van presentar a plaça de la Vila, si bé a diferència d'ara fa quinze dies, en aquesta ocasió no van demanar cap identificació als responsables de l'acte. Es dóna el cas que en aquella primera ocasió els manifestants també feien un homenatge a Jordi Fàbregas, ànima del Centre Artesà Tradicionàrius i manifestant habitual dels dilluns pels presos.

La concentració d'aquest dilluns va estar concorreguda per candidats a les eleccions del 14-F com Neus Munté i Josep Rius, de Junts, a banda dels manifestants habituals i dels convidats, entre els quals hi havia la dirigent de la CUP Gabriela Serra.

Recupereu vídeo d'homenatge a Jordi Fàbregas a plaça de la Vila en aquest enllaç (vídeo: Jordi Margarit)