El 50% de cotxes fa excés de velocitat a Ros de Olano

El projecte europeu We Count registra amb sensors que Pare Claret té un trànsit superior i Bellver més vianants a la mitjana

Societat

Trànsit de cotxes i motos a l'entrada del carrer Ros de Olano des de Torrent de l'Olla
Trànsit de cotxes i motos a l'entrada del carrer Ros de Olano des de Torrent de l'Olla | À.G.P.

El projecte europeu de ciència ciutadana We Count, desplegat pels equips que van ser impulsors dels mesuradors de soroll de la plaça del Sol, Ideas for Change, ja té els primers resultats dels sensors de comptatge de vehicles que va repartir per habitatges en mitja dotzena de carrers de Gràcia entre primavera i estiu passat.

El document amb les conclusions preliminars del treball de camp, que s'estén també per la resta de Barcelona i també a Madrid, ha comptat amb sensors instal·lats per voluntaris a carrers com Ros de Olano, Pare Claret, Bellver, Topazi o Ballester, entre altres, i amb un total de 19 aparells de control ha aportat dades que atorguen el pic de trànsit de cotxes de totes les vies controlades per We Count a Pare Claret. Aquesta via d'entrada a Gràcia des de l'avinguda Meridiana registra 87 turismes per hora de mitjana quan la mitjana controlada per We Count a la ciutat és de 56.

Ros de Olano, que manté amb el Districte una pugna des de fa mesos perquè es compleixi la nova senyalització que indica que el carrer té un límit de velocitat de 10 km/h i que és exclusiu per al pas de veïns, vianants i bicicletes, també surt reflectit de manera destacada en l'estudi de We Count amb la meitat de cotxes que "no respecten el límit de velocitat".
Com a altres curiositats de l'estudi referents als sensors instal·lats a Gràcia, hi ha, per exemple, el lideratge del carrer Bellver -connector entre Torrent de l'Olla i la plaça del Nord- com la via per on passen més vianants per hora, un total de 42) dels 19 trams controlats, entre els quals hi ha punts de la ciutat que tenen una mobilitat global superior com Creu Coberta o passeig Picasso.