Gràcia projecta una superilla entre Còrsega i Bonavista tancant el trànsit a petits carrers

Sant Agustí, Santa Tecla i Santa Teresa, els tres vials secundaris entre Jardinets i Torrent de l'Olla, instal·laran jardineres

Societat

Sant Agustí, quan arriba a Bonavista, utilitzat pels camions per arribar des de Còrsega a plaça de la Vila
Sant Agustí, quan arriba a Bonavista, utilitzat pels camions per arribar des de Còrsega a plaça de la Vila | A.B.

Gràcia no haurà d'esperar el llarg calendari del pla Barcelona Superilla, que es preveu que aterri a Camp d'en Grassot a l'entorn del Passeig de Sant Joan en el proper mandat, i sumarà una nova àrea tancada al trànsit al nucli històric en els propers mesos. Aquest 2021 mateix, i gràcies a l'anomenat urbanisme tàctic, emergirà un nou espai tancat al trànsit en el quadrant que formen Còrsega, Bonavista, Torrent de l'Olla i els Jardinets, seguint l'estil de les superilles pioneres del nucli històric que es van posar en marxa el 2005 a l'entorn de la plaça de la Vila o a l'entorn del carrer Verdi.

El projecte, que dimecres que ve s'explicarà als veïns en una sessió informativa, passa per tallar al trànsit els tres carrers secundaris de Sant Agustí, Santa Tecla i Santa Teresa, que ara mateix ja estan dissenyats com a espais de plataforma única i de prioritat invertida. Aquests carrers, en els últims anys i com a conseqüència de la influència de Jardinets, han anat transformant-se per passar de ser una simple backstreet a acollir nous establiments refinats com restaurants o botigues de moda. També hi han aterrat promocions immobiliàries de luxe com el projecte del despatx d'Oriol Bohigas per acollir pisos de luxe a l'antic edifici de l'editorial Seguí i durant els últims anys seu de l'Acadèmia Blancafort, a Bonavista amb Torrent de l'Olla.

No obstant això, a nivell de mobilitat els tres carrers sants de l'eix Còrsega-Bonavista s'han seguit interpretant per part dels vehicles com un by-pass de pujada cap a plaça de la Vila (Sant Agustí-Martínez de la Rosa) o de baixada també des del cor del nucli històric (Francisco Giner-Santa Tecla i Mozart-Santa Teresa). El quart vial secundari que desemboca a Bonavista, Sant Pere Màrtir-Ferrer d'en Blanes, no arriba a Còrsega i no formarà part del pla.

El projecte de l'Ajuntament passa pel tancament al trànsit almenys dels vehicles de quatre rodes per evitar el trànsit voluminós, sobretot el de repartiment, i ara mateix les dues solucions que hi ha sobre la taula són les jardineres que impediran el pas (mètode plaça de la Vila) i fins i tot les pilones retràctils d'accés al veïnat (mètode entorn Verdi). Es dóna la circumstància que el Districte ha tornat a recórrer a les pilones després de molts anys de polèmica per aquest sistema a l'hora ara d'aplicar el nou pla de mobilitat més restrictiu a l'entorn de l'entrada principal del Park Güell pel carrer Olot.