El pla de motos tramita en un any prop de 7.000 denúncies per mal estacionament

La iniciativa municipal supera l’equador havent despintat 241 places senyalitzades

Societat

Motos mal aparcades, en un dels carrers del nucli històric
Motos mal aparcades, en un dels carrers del nucli històric | À.G.P.

El pla de motos de l'Ajuntament per eliminar l'aparcament incívic d'aquests vehicles a la Vila de Gràcia i al Camp d'en Grassot ha superat l'equador de les seves vuit fases, encara amb queixes de vianants que volen un seguiment més incisiu i amb un cert retard a causa de la crisi sanitària que allargarà la iniciativa més enllà dels 18 mesos inicialment previstos el febrer de 2020.

La cinquena fase atacarà l'entorn del carrer Verdi, el gran desafiament del projecte

La Guàrdia Urbana i el personal de BSM ha tramitat en un any, entre març de 2020 i març de 2021, un total de 6.693 denúncies i l'Ajuntament es defensa de les queixes veïnals apuntant que el personal de BSM que controla l'àrea verda d'aparcament fa uns circuits per les zones de la Vila en les quals ja s'ha aplicat el pla perquè l'estacionament de les motos sigui el correcte i que la policia local també actua davant de motos mal aparcades.

El pla, per tant, ja s'ha aplicat a quatre de les vuit zones en què l'Ajuntament va subdividir els dos barris centrals de Gràcia (tres zones per sota de la Travessera de Gràcia entre Via Augusta i Bailèn i una més corresponent al quadrant Torrent de l'Olla-Carolines-Travessera de Gràcia-Via Augusta-Riera de Cassoles). En aquests quatre espais també s'ha aprofitat per despintar espais senyalitzats per a motos per pressionar els usuaris a contractar pàrquings subterranis i així s'han eliminat 241 places d'aparcament.

La cinquena fase, que s'engegarà abans de l'estiu, és el gran desafiament del pla, perquè es desplega a la zona calenta de Torrent de l’Olla-Biada/Providència-Escorial-Travessera, incloent els carrers al voltant dels cinemes Verdi, que gairebé cada dia vessa de motos per l’aparcament incívic sobre vorera en plataforma única. Encara per després de l'estiu, doncs, quedaran tres fases més: dues al nord de Carolines i Providència i amb límit a la Travessera de Dalt i l'última al quadrant Escorial-Camèlies-Sardenya-Travessera de Gràcia, incloent l’eix de Pi i Margall.