graciadivina, 15 anys del portal

La iniciativa per visibilitzar el comerç va néixer el 2006

Societat

Jordi Martín, impulsor de graciadivina
Jordi Martín, impulsor de graciadivina | A.B.

Els tècnics donen una vida de cinc anys a les plataformes informàtiques, i ja en portem 15". Amb satisfacció evident, Jordi Martín celebra aquests dies els 15 anys del portal del petit comerç de Gràcia graciadivina, nascut un 2 de maig de 2006 i crescut com un marketplace avant lettre. Martín, que s'havia dedicat tota la vida a ser agent de viatges, va fer aquest canvi "que em va permetre treballar pel meu barri i anar a peu a tot arreu". 

Graciadivina ara agrupa 500 comerços amb una fitxa personalitzada, amb novetats, horaris, productes i fotos canviants, i també genera avisos d'informació general als associats. "Vam començar en un moment de gran consumisme i quan no havien impactat tant encara les xarxes socials, que han complementat la difusió", explica Martín. Però també va arribar la crisi i ara la Covid: "l'online ha provocat que la gent no compri al petit comerç però alhora la impossibilitat de desplaçar-se massa lluny ha revaloritzat aquests establiments". 

Martín també ha analitzat que és un bon moment ara per a tots els establiments relacionats amb el parament o reformes de la llar, "fins i tot hi ha hagut comerços que han tancat i que segueixen al portal". La clau, segons l'impulsor de graciadivina, continua sent la voluntat fundacional: tenir tots els establiments del portal a un màxim de 15 minuts de casa.