El 50% de trànsit de MDSalut evita Travessera

L'estudi de mobilitat descarta talls a les entrades i sortides d'escoles i hi concentra els casos d'indisciplina

Societat

Mare de Déu de la Salut, quan van acabar les obres del Club Tennis La Salut
Mare de Déu de la Salut, quan van acabar les obres del Club Tennis La Salut | @TennisSalut

Els embussos de trànsit que la passada tardor es van registrar a Mare de Déu de la Salut, incrementant per unes obres a Riera de Can Toda la situació complexa habitual en un carrer ple d'equipaments (fins a nou espais mèdics, escolars i esportius), s'han traduït en un estudi de mobilitat que aquest dijous  ha conclòs que els principals problemes a resoldre és el trànsit de pas que vol evitar Travessera (50% del total) i els casos d'indisciplina concentrats a les entrades i sortides de les escoles i de l'Hospital de l'Esperança en grau menor.

Les conclusions de l'informe detallen que la majoria del trànsit comptat prové de Mare de Déu de Montserrat, Pau Alsina o dek Carmel i pretén evitar Travessera de Dalt, un altre 15-20% es dirigeix cap a l'Esperança o l'interior del barri i només un 20-35% són veïns o visitants dels equipaments.

L'anàlisi de la mobilitat, en sis punts de recompte i un setè a la rampa de Travessera de Dalt, concentra el punt de més pas de vehicles a l'alçada de Mare de Déu de la Salut amb Pau Alsina, amb uns 500 vehicles per hora.

Els experts encarregats de l'estudi de mobilitat, l'empresa Cinesi, també s'han fixat en els casos d'indisciplina apuntant que Mare de Déu de la Salut "no es troba especialment impactat" per aquesta casuística, però sí que es registra mala praxis a l'entorn immediat per l'entrada o sortida de les escoles Kostka i Virolai petit o el desencotxament a la porta de l'Hospital de l'Esperança. L'estudi adverteix que no es podrà disminuir el trànsit a Mare de Déu de la Salut "sense incrementar-lo a l'entorn".