El Districte es planteja de nou el canvi de la parada de taxis del Park Güell pel col·lapse de trànsit

L'opció de separar l'encotxament i el desencotxament apareix com la més probable però no es descarta ampliar la restricció

Societat

Col·lapse de trànsit a la Rambla Mercedes fa uns dies
Col·lapse de trànsit a la Rambla Mercedes fa uns dies | @bcn_salut

L'enèsima modificació de l'espai per a taxis que es disposa a l'entorn de l'entrada principal del Park Güell, en el quadrant que formen els carrers Larrard-Marianao-Rambla Mercedes, segueix sent un problema enquistat, un any després que l'Ajuntament optés per traslladar novament l'espai d'encotxament i desencotxament ara a la Rambla Mercedes i tanqués amb pilones l'arribada a tocar de la porta de la salamandra. Un video difós la setmana passada pels veïns de Mare de Déu de la Salut permet constatar que en 107 segons d'enregistrament la parada de Mercedes està plena i el col·lapse circulatori que puja des de Marianao està dominat per set taxis que no es poden aturar però que generen retencions al barri.

L'ampliació de la zona limitada per les pilones s'abordarà en el proper mandat

El tema, de fet, es va tornar a tractar de manera indignada pel veïnat, en l'última taula de mobilitat del Park Güell, celebrada el passat 29 de març, amb la petició directa d'eliminar la parada de taxis, a la qual l'Ajuntament va respondre amb el compromís de reobrir converses amb el sector del taxi per plantejar almenys una opció de separar l'encotxament i el desencotxament en dos punts diferents. La parada de taxis del Park Güell ja s'ha canviat tres cops d'ubicació: primer cap a Marianao, després cap a Larrard i l'última cap a la Rambla Mercedes.

Fonts municipals han explicat que aquesta opció nova de separar l'encotxament i el desencotxament, en estudi en una taula tècnica interna, passa per un acord previ amb l'Institut Metropolità del Taxi i que encara és aviat per donar per feta la nova reestructuració de l'espai. En l'horitzó a mig termini també apareix una possible ampliació de la corona restringida a l'accés no només del taxi sinó dels vehicles privats a un espai que s'engrandiria fins al carrer Sant Cugat. En cap cas, segons aquestes fonts municipals, aquesta ampliació es faria en aquest mandat.

L'opció de la corona restringida a partir del carrer Sant Cugat era una de les set que es veïns van plantejar l'any 2018, com a via intermèdia al tancament més suau, el vigent de la Rambla Mercedes, i l'opció més dura, amb punt de partida des de la Travessera de Dalt.