L'illa de carrers entre Pi i Margall i Travessera de Gràcia es pacifica i elimina aparcaments

Romans i Ventalló engeguen una reforma que suposarà un alentiment en l'ús com a by-pass entre els dos grans vials

Societat

Obres al carrer Romans amb Ventalló, aquest dijous
Obres al carrer Romans amb Ventalló, aquest dijous | À.G.P.

Abans que acabi aquest mandat arrencaran les obres de transformació de l'avinguda Pi i Margall, segurament la cirereta urbanística del mandat, tal com en el període 2015-2019 ho va ser la reforma de Príncep d'Astúries/Riera de Cassoles o provinent de l'anterior temps polític es va significar el cas de la Travessera de Dalt.

L'estratègia de treure places d'estacionament també serà forta a Pi i Margall: 114 menys

Però a Pi i Margall hi ha altres moviments, sobretot relacionats en la xarxa de petits carrers que enllacen amb Travessera de Gràcia i que s'utilitzen generalment com un by-pass per evitar els semàfors de la xarxa bàsica. Tal com ha passat en altres entorns de Gràcia com Quevedo-Travessera de Gràcia o Riera de Cassoles-Vallirana, la pacificació o fins i tot algun canvi de sentit persegueix l'alentiment de la vida en aquests carrers perquè el vianant tingui una prioritat real de pas.

Aquí es concreten dos moviments que s'han presentat per separat però que segueixen una pauta similar: Romans i Ventalló. Tot i que l'entrada al barri, sobretot les motos, entra des de Travessera de Gràcia per Passatge Nogués, aquests dos carrers paral·lels a Travessera i a tocar de Pi i Margall, han estat no només espai de pas sinó refugi d'aparcament per a turismes.

Ara el pla de l'Ajuntament és eliminar d'una tacada els dos cordons d'aparcament i elevar voreres perquè regni la plataforma única. A Romans les obres van començar la setmana passada enderrocant la vorada del costat mar, on hi havia fins ara l'estacionament, en el tram entre Ventalló i Passatge Nogués. "L'objectiu és la millora de l'accessibilitat i circulació de vianants i vehicles, adaptant-lo a les necessitats de la ciutadania", ha dit la nota oficial. Les obres duraran no menys de sis mesos amb una estrena prevista per a l'octubre de 2022. A Ventalló, per la seva banda, dimecres que ve, 18 de maig, està previst que comencin les obres de reurbanització en el tram que va entre Encarnació i la Travessera de Gràcia. L'actuació, en aquest cas, proposa la pacificació del carrer en forma d’una plataforma única amb arbrat, nou enllumenat amb leds, nou mobiliari urbà, i l’eliminació del cordó d’estacionament.

La retirada de places d'aparcament, malgrat que fins i tot a l'eix Pi i Margall els tradicionals pàrquings soterrats brillen per la seva absència, també ha estat un element destacat de la futura reforma, amb l'eliminació de 114 places: les 180 places d'aparcament actuals quedaran en 66 (22 per a mobilitat reduïda, 35 per a residents i 9 de càrrega i descàrrega.