La Quàntica reforça el circuit de narració oral de Gràcia amb un cartell estable

L'espai de Sant Lluís es rellança amb l'espectacle '88 infinits', que Arnau Vilardebò va popularitzar a la Ruquería Querubí

Cultura

Astronomia i mitologia a '88 infinits' amb Arnau Vilardebò
Astronomia i mitologia a '88 infinits' amb Arnau Vilardebò | Cedida

La Quàntica, un projecte impulsat per Dit i Dit per esdevenir un espai amb programació regular de narració oral per adults, pren un nou impuls amb l’espectacle 88 infinits, un referent que el narrador Arnau Vilardebò i l’astrònom Albert Sánchez van popularitzar a la Ruquería Querubí, al carrer la Perla, i que ara es podrà veure cada cap de setmana durant tot el mes de juny i juliol. Han hagut de passar gairebé dos anys perquè l’espai arrenqui a caminar. 

La Quàntica va aixecar la persiana al número 88 del carrer Sant Lluís just quinze dies abans de la pandèmia. Primer el confinament, després l’aplicació de les restriccions i per últim la lenta recuperació del sector han anat ajornant l’arrencada del projecte fins a finals de l’any passat, quan, amb els darrers retocs, la sala per fi va començar a programar de forma regular. “Ara ja tenim el planetari instal·lat amb la cúpula de tres metres de diàmetre per fer el 88 infinits, amb la idea de ser un espai dedicat a l’astronomia i l’art”, explica Martha Escudero, codirectora de La Quàntica.  

L’espectacle 88 infinits té un llarg recorregut i s’ha associat, tot i que també ha passat pel Museu Marítim de Barcelona, a la Ruquería de Perla durant els darrers anys. Cada sessió és diferent perquè el públic assistent decideix les estrelles o constel·lacions a partir de les quals Vilardebò construeix el relat i el vincula amb la mitologia. “El canvi d’espai també ens està aportant un canvi de públic”, afegeix Escudero. Tot i el trasllat a una zona menys cèntrica de la Vila, la proximitat amb altres espais culturals com ara el Golem’s, fa pensar als responsables de La Quàntica que amb el temps es consolidarà aquesta nova ruta que té la narració oral a l’epicentre. “Gràcia té tots els elements per convertir-se en una referència de ciutat pel que fa aquest gènere”, assegura Escudero, referint-se al circuit que conformen La casa dels contes, l’Ateneu Roig, la biblioteca Vila de Gràcia com a centre d’interès i ara La Quàntica. 

Al cartell també hi ha espai per al públic infantil amb Animalets i animalons diumenges a les 11.30h, i per a un cicle de música barroca conduït per Santi Mirón que té lloc un cop al mes i els beneficis son per a la Fundació Arrels. El proper concert, ‘El laberint d’Europa’, amb Santi Mirón (viola de gamba) i Eval del Campo (clavicèmbal), serà el 7 de juliol. A partir de setembre el fil conductor serà Bach i sonates per aquests dos instruments (15/09, 6/10 i 3/11), i l’1 de desembre, Vivaldi & Friends. 

Reobertura postpandèmia i tàndem amb la sala Golem's

La Quàntica, al 88 de Sant Lluís, tot just davant del Golem's (antic Almeria Teatre), va obrir portes dues setmanes abans de la pandèmia però va ser a finals de l'any passat, que va reinaugurar l'espai, quan van començar a tenir programació estable. Amb la dinamització cultural que ofereixen els dos espais, els responsables de la Quàntica esperen atreure més públic.