Pi i Margall arrenca les obres amb actuacions menors de companyies de serveis

L'inici és imperceptible, excepte alguna canalització a Joanic

Societat

Primeres obres al carrer Pi i Margall
Primeres obres al carrer Pi i Margall | À.G.P.

Amb actuacions menors de les companyies de serveis, com canalitzacions i adequacions preparatòries per executar la reforma, les obres del carrer Pi i Margall han engegat aquest dimarts de manera oficial i s'allargaran fins al novembre de 2023. La transformació de la zona, sobradament explicada però que pivota en la reducció de la velocitat cap a un carrer de trànsit local i amb el verd com a nou protagonista, es concretarà a partir d'ara actualitzant la idea proposada i votada pels veïns l'any 2017 amb dos carrils de sentit únic centrals, quatre placetes laterals i 114 estacionaments menys.

Segons les xifres donades en la reunió de veïns del desembre de 2021, les voreres creixeran fins als 5 i els 12 metres, els 144 arbres passaran a 210 (68 de conservats i 142 de nous) i les 180 places d'aparcament actuals quedaran en 66 (22 per a mobilitat reduïda, 35 per a residents i 9 de càrrega i descàrrega de mercaderies), integrades en la franja de parterres i serveis.

Les placetes laterals se situen a la confluència dels carrers Sant Lluís/Alegre de Dalt, Providència/Sardenya, Encarnació/Pau Alsina i Joanic, a l'estil de les del Paral·lel. La idea, que s'ha mantingut des de la proposta 2017, es concreta respectant la transversalitat de pas en els casos de Providència i Encarnació però estretant l'accés, i aixecant la vorera a Sant Lluís. Altres detalls de la reforma és el canvi de l'asfalt per peces de granit  (en calçada més petites i gruixudes i en vorera rajoles), el creixement de 8 a 14 passos de vianants i l'augment de 5 a 9 terrasses de bars i restaurants.

Aquest dilluns el Districte ha convocat una nova sessió informativa a l'institut Montserrat Roig (18 hores) en la qual s'explicaran al detall les afectacions previstes en el calendari dels 17 mesos d'obres, especificant una mica més la idea del desplegament conjunt de tota l'obra a partir dels dos extrems del projecte.