Les nou etapes de la Gràcia Montserrat

La caminada de la UEC de Gràcia, descrita en paraules i imatges pel muntanyenc Xavier Capdevila, de 'Marxes de Resistència'

Esports

Participants de la travessa, en un dels trams nocturns
Participants de la travessa, en un dels trams nocturns | Xavier Capdevila

El retorn de la Gràcia Montserrat, disputada el 18 i 19 de juny, amb 170 participants, ha deixat imatges que ha recollit el muntanyenc Xavier Capdevila, de la comunitat a les xarxes Marxes de Resistència. Capdevila relata els nou trams de la marxa de la UEC de Gràcia.

Gràcia-Coll de Can Cuiàs (8,6 km). "Sort que encara van baixar uns graus del dia abans, però a les 3 de la tarda fa calor i d'entrada el camí fa pujada a Collserola i ens va fer suar.  Per sort a dalt a estones feia un aire molt agraït".

Can Campmany (7,8 km). Aquesta etapa de la travessa passa per sota el coll de les Torres i puja a l'ermita de la Santa Creu d'Olorda. Després va per darrere de Can Portell i pel torrent de Santa Creu. "Agafem uns bons trams de corriol i pista amb bosc avançant cap al segon control".

El Papiol (10,1 km). Aquest tram travessa la riera de Vallvidrera, per darrere de Can Castellví i arriba fins al collet de Batllevell, a més de passar pel costat de les Escletxes.
Ca n'Oliveró (8,5 km). "Amb bon avituallament i begudes 'especials'; la temperatura va baixant i ens arribem a Ca n'Oliveró, tot retornant a passar per Can Maimó, on s'ubicava antigament l'avituallament; bons records".

Ullastrell (5,3 km). "Passem per Castellbisbal i per pista ens arribem al control d'Ullastrell, amb molt ambient".

Coll d'Olesa (9,2 km). "Trobem un dels trams més tècnics amb corriol, creuem la riera, pugem per una corda, baixem per corriol amb forats, i finalment pista i un tram de carretera".

Pla Fideuer (4,7 km). "Ens queda pujar a Sant Pere Sacama, passar pel Pla Fideuer, sant Bernat, una altra baixada tècnica i tram de corriol fins al control aeri".

Aeri de Montserrat (6,5 km). "En aquest tram gaudim més del cel estrellat, d'una lluna força plena, en quart minvant, i les llums del monestir".

Aeri de Montserrat-Monestir (3,4 km). "La pujada per aquest Camí de l'Aigua encara té més desnivell, però tenim moltes ganes i forces per arribar a dalt, les arribades a Montserrat sempre són molt emocionants".

Sortida de la plaça de la Vila de la Gràcia-Montserrat d'enguany