Bombers analitza una canonada en mal estat com a causa de la fuita de clor al Parc de la Creueta
"És una operació que fem cada dia i ens hem trobat amb l'expulsió de gasos en sec", explica l'operari, després que calgués evacuar 278 persones del recinte pel núvol tòxic
No han estat aquests els millors dies per als equipaments d'estiu que actuen com a piscines municipals a la ciutat: si dijous l'aixecament del mosaic del vas del nou espai de Trinitat Vella feia recordar exactament el mateix cas que es va produir al Parc de la Creueta del Coll ara fa dos anys, quan una mala reparació del gresite aixecat va provocar un centenar de ferits a peus i genolls, dilluns l'anomenada piscina-llac del barri del Coll tornava a reclamar protagonisme amb una fuita de clor que en un primer moment va generar una forta alarma. Alguns veïns van parlar inicialment fins i tot d'una explosió i sis unitats dels Bombers de Barcelona, amb el suport de Guàrdia Urbana van actuar amb un fort desplegament tancant el recinte i impedint el pas.
Un toll d'aigua es va formar després de l'incident i dos bombers també van ser assistits
Els fets van succeir cap a les tres de la tarda quan hi ha havia una forta concentració d'usuaris banyant-se i prenent el sol a l'espai condicionat i a dins de l'aigua. Els bombers i la urbana van quantificar en 278 les persones evacuades. L'operari que estava a la sala de màquines de la piscina, al fons d'una escalinata que s'ubica gairebé al centre de la zona de bany, va detectar de cop i volta una expulsió de gasos però va negar la versió oficial d'una manipulació incorrecta dels productes de tractament de l'aigua. "És una operació que fem cada dia i ens hem trobat amb l'expulsió de gasos en sec", explicava a L'Independent mentre marxava pel seu propi peu del parc cap a les cinc de la tarda.
L'afectat, que va ser evacuat de la zona després que es formés un ampli toll d'aigua que va inundar les escales, no va ser l'única víctima lleu. Dos bombers també van haver de ser atesos per inhalació de clor. A mitja tarda, en qualsevol cas, la piscina-llac presentava un aspecte buit inusual, en hora teòricament de màxima afluència dels casals d'estiu i quan només fa deu dies que l'equipament ha iniciat la temporada. Tots els visitants eren aturats per agents de la Guàrdia Urbana al capdamunt de la rampa d'accés, on s'hi acumulaven els vehicles d'emergències. Des del camí elevat que va cap a la Creueta, el panorama no era millor: la piscina totalment buida, equip de vigilància de l'empresa gestora abandonat de qualsevol manera i un aparell que encara bombava aigua i ventilava la sala de màquines.
Un cop fetes les tasques d'emergència i a l'espera del que determini l'informe final de Bombers, l'Ajuntament va permetre l'endemà dimecres reobrir les instal·lacions i permetre el bany a l'espai. Col·lateralment els usuaris s'han queixat en els últims dies del mal estat de la gespa, manca de para-sols i encara de l'obligatorietat d'usar sabatilles d'aigua com a conseqüència de la reparació sobrevinguda de l'accident en el mosaic de fa dos anys.
Dues empreses diferents amb el mateix problema
L'aixecament del vas de la piscina de Trinitat Vella dijous passat va fer aixecar les alarmes (o l'oportunitat política) entre els grups de l'oposició, que de seguida van regirar una possible coincidència d'empresa en el nyap anterior al Parc de la Creueta del Coll: a Gràcia la responsable va ser Voracys i a la Trinitat Izer Ingenieria.