El Districte només accepta la doble escala mecànica a Baixada de la Glòria al tram superior i arrencarà les obres al desembre

L'última proposta tècnica planteja un mecanisme reversible però el desaconsella i l'opció de baixada per Briz-Medes avança però no afecta el plantejament inicial

Societat

Un veí intervenint dimarts en la sessió a la biblioteca de Lesseps
Un veí intervenint dimarts en la sessió a la biblioteca de Lesseps | À.G.P.

Com deia la cançó, y además es imposible. Ho van reiterar els dos portaveus de BCN Arquitectes per activa i per passiva, encara que això suposés rebre de valent d'un auditori indignat i on es veien fins a cinc crosses i quatre bastons (quasi un 10% dels espectadors). Sí, al projecte de reforma de les escales mecàniques i fixes de Baixada de la Glòria hi ha un fort component d'accessibilitat. Però el terreny no dóna més de si i en cinc dels sis trams no hi caben dos mecanismes de pujada i de baixada, a més del clavegueró, l'espai de serveis, el mur de contenció de l'escala mecànica i un col·lector. "No hi ha cap altra manera de poder fer aquesta segona escala", va explicar l'arquitecte Jordi Bellmunt. "Ja us heu saltat la normativa posant 35 esglaons seguits", responia un veí.

"No hi cap res més", van insistir els arquitectes davant d'una pluja de crítiques del veïnat

El Districte està determinat a començar les obres al desembre (19 mesos de treballs) i "només una solució alternativa, que no han plantejat ni els veïns ni els partits de l'oposició" farà variar la versió municipal, segons el regidor, Eloi Badia. Ara hi ha pressupost; si no, saltarà al 2024.

La proposta de l'Ajuntament segueix sent la següent: els sis trams d'escales mecàniques en diversa disposició (centrada, a l'esquerra o a la dreta), espais de descans i esglaons fixos  més grans, es combinarà amb tres trams oberts al trànsit de voreres més amples amb jardineres i sense aparcament.

Només hi ha opcions afegides a aquest plantejament que aquest dimarts es van presentar de manera oficial. En primer lloc, la possibilitat de doble escala mecànica (pujada-baixada) al tram 6 Sostres-Portell, on hi ha una amplada de carrer no de 8 sinó de 10 metres. Sobre quatre opcions, els tècnics hi veuen factible la d'acumular les escales mecàniques al centreesquerre del carrer.

La segona opció és l'estructura  prevista d'una sola escala mecànica però amb funcionament reversible, però el director de serveis de Mobilitat, Adrià Gomila, ho va desaconsellar. "Tenint en compte que per defecte aniria de pujada i i que prement un botó es canvia de sentit si no hi ha usuaris pujant, el volum de turistes limitaria l'ús de baixada de 7 a 9 del matí i de 10 a 11 de la nit", va explicar.

La tercera opció, que ni es va arribar a presentar per falta de temps, és fer la baixada per un carrer contigu, a l'eix Briz-Medes. Les tres opcions afegides només retocaran en tot cas l'obra prevista.

Gràcia Nord-Vallcarca vol que es voti la Rambla Verda

El debat sobre la Rambla Verda o Eix Verd de Vallcarca segueix portant cua amb les tres propostes que hi ha encara sobre la taula, i l'associació de veïns prepara una reunió amb el Districte per avaluar la possibilitat que se sotmetin les opcions a votació oberta en el veïnat. Ara hi ha l'opció 2 (no tocar habitatges), l'opció 3 (afectant uns quants habitatges i negocis) i l'opció 4 (amb 33 habitatges afectats).