L'àrea verda i blava perd més de 150 places en un any per la pacificació urbanística
Els nous projectes de Coll del Portell, avinguda Vallcarca, eix Sedeta-Claret i Pi i Margall duplicaran les xifres oficials
La constant d'almenys els tres últims anys en les transformacions urbanístiques de grans i petits eixos viaris a Gràcia ha estat la pèrdua de places d'aparcament d'àrea verda i blava, i només en el cas del canvi de les últimes places lliures a l'extrem nord de Penitents i al Coll de l'últim any ha permès sumar. El missatge oficial del Districte és clar: hi ha places lliures als aparcaments públics i privats i l'espai públic ha de ser per als vianants i així s'ha actuat al carrer Camèlies, a Riera de Cassoles, a Maignon o a l'avinguda Vallcarca.
El canvi d'espai de cotxe a moto també elimina places però les 2 rodes ja perden al nucli històric
Al costat d'aquest discurs, explicitat pel regidor, Eloi Badia, en múltiples ocasions, per primera vegada hi ha xifres oficials: l'any 2021 es va tancar a Gràcia amb 3.630 places regulades i senyalitzades i aquest 2022, fins a l'agost, la xifra s'ha rebaixat a 3.472. La diferència podia haver estat més gran si no s'hagués implementat l'àrea verda a l'extrem nord de Penitents.
La tendència, que fonts municipals també argumenten pel canvi de places de cotxe a moto, de 4.939 a 5.387 en aquest període 2021-2022, s'accentuarà en els propers anys tenint en compte els projectes de reforma que s'han fet públics, per exemple, a Pi i Margall (114 places d'aparcament menys, i només 35 de verda que es mantenen), mirador del Coll del Portell (les 39 places d'àrea verda van fora), l'eix de pacificació Sedeta- Claret (41 places menys de verda i blava) i l'avinguda Vallcarca sud (17 menys de verda).
L'augment de places de moto en calçada també mereix un matís perquè en aquests projectes de futur també la moto surt perdent, amb 28 places menys a Vallcarca o 29 menys a l'eix Sedeta. També en el pla de motos del nucli històric almenys es van retirar 124 places del nucli històric i les 107 dels Jardinets també s'eliminaran.
L'eix VallPar-Maduixer, únic reducte d'aparcament lliure
La protesta veïnal de l'any passat en uns carrers on s'aparca sobre la vorera per la seva proximitat amb la muntanya va evitar que es completés l'àrea verda a l'extrem nord de Penitents. També a la plaça Olèrdola es van fer retocs per la pèrdua de places d'aparcament de turismes.