Infecció

per Ernest Cauhé @ernestcauhe

El missatge de whatsapp ha corregut com la pólvora entre els treballa- dors de la planta 15 de l’empresa. Cap comunicació oficial. Una captura de pantalla amb els noms tapats però un missatge impactant. Com per posar fi a un cap de setmana sense grans sobresalts, exceptuant la derrota del Barça contra el regne del mal. “Aquest missatge és molt seriós. A la planta 14 hi ha una infecció”. La primera reacció és d’incredulitat. A la consulta imme- diata del correu la segueix l’absència de reacció del departament de direcció i de recursos humans. No passa ni una hora que torna a arribar per whatsapp un altre missatge viral. Al grup tothom comença a sucar-hi pa. És una captura d’un missatge suposadament oficial. Efectivament, s’ha detectat un positiu a la planta de sota. Però la conya ja està en marxa. No arriba ni un mail que confir-mi que és veritat.

Dilluns hi ha moltes ganes d’anar a la feina. Com mai. S’organitza una gimca- na dels de la planta de dalt. Es disfres- sen de Txernòbil i baixen a inspeccio- nar. És just després que arribi la notícia. Ja és fiable. Hi ha un infectat. Ho com- proven, la planta està tota buida i el ma- lalt lleu a l’hospital. I els companys de planta treballen des de casa. Quin fart de riure que es fan. La notícia ha entrat a casa i això passa molt de tant en tant. Circulen memes, grafismes amb emojis, la màquina de cafè és un no parar. Però a l’ascensor n’hi ha que premen el botó de la seva planta amb un mocador i uns guants. És la millor setmana de feina, potser, en molts anys.

Però passen les hores i el pitjor està per arribar. Sembla que a la planta de sobre, com a la de sota, n’hi ha un altre d’infectat. I a les notícies expliquen el primer mort. I a ells, els tocarà? S’han suspès tots els viatges, primer els inter- nacionals. Però res pitjor que sentir-se atrapat. La infecció ja no és cap broma. I s’esten la paranoia i algú, per desengrei- xar, fa una proposta sensata: “Divendres què, anem a ballar?”.