Cuidar la Salut

El carrer Marianao cantonada Rambla Mercedes
El carrer Marianao cantonada Rambla Mercedes | A.B.

Si voleu publicar les vostres cartes en aquesta secció, envieu-nos un correu electrònic a redaccio@independent.cat

La mobilitat, terme associat a vehicles privats i al seu aparcament, és difícil a Barcelona, complicada a Gràcia, i quasi impossible a la Salut, especialment entre la Rambla Mercedes (RM) i  Travessera de dalt, arran d’una desafortunada mesura de mobilitat a l’entorn del Park Güell consistent en restringir el pas de vehicles als carrers Mariano i Larrard a partir de la RM vetant així l’accés dels veïns dels carrers adjacents (Rambla i passatge Mercedes, Pare Jacint Alegre, Sant Cugat i Larrard).

Al barri li urgeixen mesures per desincentivar l’ús del vehicle privat per part dels visitants

Aquesta decisió, en la zona de major afluència de visitants del Park Güell, ha estat la cirereta al pastís del caos circulatori i d’aparcament que patim atès que aquesta part de la Salut té una única via d’accés d’un sol carril en sentit ascendent (Pare Jacint Alegre) i una igual en el descendent (Larrard). A més, a diferència de la zona d’aparcament exclusiu residents de Vila de Gràcia, aquí tenim una àrea verda oberta a tothom ( i gratuïta caps de setmana i l’agost) que fomenta l’accés al Park amb vehicle privat d’arreu del món, a banda de la presència d’incomptables taxis, VTC’s, furgones d’hotels i de repartidors, motos, tricicles, bicis i patinets de lloguer.

Sumem-hi les 5 escoles de la zona (alguna amb servei d’autocar), la parada de taxis i les terrasses de bar al vial de RM (que, a més, es troba partida per una escala no adaptada per a persones amb mobilitat reduïda i que té voreres amb esglaons) i tenim la tempesta perfecta de vehicles mal aparcats. Afegim-hi la inexecució de l’ampliació de les voreres a Mare de Déu de la Salut i la de les connexions viàries, també previstes pel planejament, del carrer de Sant Cugat del Vallès i de Mare de Déu de la Salut amb Maignon.

Al barri li urgeixen mesures per desincentivar l’ús del vehicle privat per part dels visitants, necessitem també que s’executin les connexions de vialitat pendents i una reurbanització de l’entorn adaptada a la gent gran i a persones amb mobilitat reduïda. Proposo començar a cuidar la Salut amb una mesura efectiva i barata: que esdevingui àrea d’estacionament exclusiu per a residents.

Tristan Llusà